+45 61 67 64 87 – [email protected]

FÅ 10% PÅ DIN FØRSTE ORDRE VED AT TILMELDE DIG VORES NYHEDSBREV
Søg
Close this search box.

Returnering og refusion

Returret

Du har ret til at returnere varer inden for 14 dage efter modtagelsen af dine varer, hvis du ønsker at annullere købet. Varerne skal returneres i original stand og emballage, ubrugte og med alle etiketter intakte. Du skal informere os om din beslutning om at returnere varer inden for 14 dage efter modtagelsen. Du er ansvarlig for returforsendelsesomkostningerne, medmindre varerne er defekte eller forkert beskrevet.

Refusion

Når vi modtager de returnerede varer og bekræfter, at de er i god stand, vil vi refundere det fulde beløb, du har betalt for varerne, inklusive standard leveringsomkostninger. Refusionen vil blive foretaget til den oprindelige betalingsmetode, du brugte ved købet. Bemærk venligst, at det kan tage op til 14 dage for refusionen at behandles og afspejles på din konto. Refusion sker normalt altid ved den oprindelige betalingsmetode, men hvis dette ikke er muligt, har Helt Unik brug for oplysninger om registreringsnummer og kontonummer for din bankkonto. Disse oplysninger er ikke følsomme, og kan uden videre oplyses pr. e-mail. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Ved tilbagelevering af den købte vare i tilfælde af fortrydelse, skal du selv betale udgifterne hertil.

Begrænsninger

Vi forbeholder os retten til at nægte returnering eller reducere refusionen, hvis varerne er blevet brugt, beskadiget eller ikke returneret i original emballage med intakte etiketter. Vi kan også reducere refusionen, hvis værdien af varerne er blevet formindsket som følge af unødvendig håndtering af varerne, der går ud over, hvad der er nødvendigt for at fastslå deres art, egenskaber og funktion.

Defekte eller forkert beskrevne varer

Hvis varerne er defekte eller ikke svarer til beskrivelsen på vores hjemmeside, bedes du kontakte os inden for rimelig tid efter modtagelsen af varerne. Vi vil forsøge at løse problemet ved at tilbyde en refusion, erstatning eller reparation afhængigt af omstændighederne. Vi kan bede om dokumentation, f.eks. billeder eller beskrivelser af fejlen, før vi træffer en beslutning.

Fejl i din ordre

Hvis du modtager defekte varer eller varer, der er beskrevet forkert, har vi pligt til at erstatte eller reparere dem eller refundere dig fuldt beløb. Kontakt os venligst hurtigst muligt på [email protected] og angiv dit navn, ordrenummer og en beskrivelse af problemet med varerne. Du må ikke forsøge at reparere defekte varer selv. I visse tilfælde kan du blive bedt om at bevise, at fejlen ikke opstod efter modtagelsen. Hvis du bliver bedt om at returnere varerne, bedes du følge vores returneringsvejledning. Vi dækker forsendelsesomkostningerne, hvis varerne er defekte eller forkert beskrevet. Ellers skal du selv betale.

 

Alternativt refunderer vi det fulde beløb, hvis vi har sendt dig de forkerte varer. Vi kræver dog, at de forkerte varer returneres, før vi kan foretage refunderingen. Vi dækker forsendelsesomkostningerne, hvis varerne er bevisligt forkerte, ellers skal du selv betale. Se vores returneringsvejledning for yderligere oplysninger.

Reklamation

Hvis du ønsker at reklamere, kan du kontakte os på [email protected] og angive dit ordrenummer samt fulde oplysninger om din reklamation. Vi vil svare inden for 14 dage med en løsningsforslag. Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, forkert opbevaring, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen indenfor rimelig tid (maks. 2 mdr.), med henhold til Købelovens bevisbyrderegler og skal meddeles Helt Unik. Varen kan efterfølgende returneres (sendes som postpakke med omdeling) for reparation, ombytning eller efter aftale evt. kreditering. Dog skal du på mail kontakte os for at høre om vi skal have varen retur – send i bedste tilfælde billede til vores mail af den beskadigede vare også.

 

Bemærk venligst, at varer markeret som second-hand/brugt varer er behandlet og restaureret typisk med patina. Det er lavet for at få et autentisk gammelt udtryk – så varerne i mange tilfælde ligner et loppemarkeds fund. Derfor har mange varer slitage, patina og farveforskelle – det er en del af designet for at genskabe den nostalgiske slidte effekt og anerkendes derfor ikke som fejl/reklamation.

Tilmelding til nyhedsbrev

TILMELD DIG HERUNDER OG FÅ TILSENDT EN RABATKODE, DER GIVER DIG 10% PÅ DIT FØRSTE KØB

Helt Unik Logo