Betaling
HELT UNIK modtager kortbetaling med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard og Maestro.

HELT UNIK modtager også betaling via bankoverførsel eller Mobile Pay.

Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Alle beløb er i DKK. Danske kroner og er incl. moms.

HELT UNIK bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.

Levering
HELT UNIK leverer dine varer på alle hverdage til udleverings/leveringscentral efter dit valg med GLS eller Postnord. Du skal selv afhente varerne fysisk fra udleveringsstedet, der tæller supermarkeder, tankstationer, kiosker og pakkeautomater (SwipBoxe).

Reklamationsret
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse.

Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, forkert opbevaring, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb.

Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen indenfor rimelig tid (maks. 2 mdr.), skal meddeles HELT UNIK. Varen kan efterfølgende returneres (sendes som postpakke med omdeling) for reparation, ombytning eller efter aftale evt. kreditering.

Dog skal du på mail kontakte os for at høre om vi skal have varen retur – send i bedste tilfælde billede til vores mail af den beskadigede vare også.

Bemærk venligst:
Varer markeret som second-hand er behandlet og restaureret typisk med patina. Det er lavet for at få et autentisk gammelt udtryk – så varerne i mange tilfælde ligner et loppemarkeds fund. Derfor har mange varer slitage, patina og farveforskelle – det er en del af designet for at genskabe den nostalgiske slidte effekt og er anerkendes derfor ikke som fejl/reklamation.

Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes reklamation rettet til:

HELT UNIK
Hovedgaden 25
4140 Borup
Tel. 61676487
Attn. Lene Wøhlk
e-mail: lenew@heltunik.dk

Refusion
I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller forudbetalte varer som afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis refusion af købesummen. Refusion sker normalt altid ved bankoverførsel, og HELT UNIK har derfor brug for oplysninger om registreringsnummer og kontonummer for din bankkonto. Disse oplysninger er ikke følsomme, og kan uden videre oplyses pr. email.

I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Ved tilbagelevering af den købte vare i tilfælde af fortrydelse, skal du selv betale udgifterne hertil.

Fortrydelsesret
Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores Webshop. Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager ordren.

Vi skal – ifølge de nye forbruger regler af 13. juni 2014 vedtaget af EU – have en mail eller mundtlig besked indenfor 14 dage efter du har modtaget din vare om, at du ønsker at returnere en eller flere af dine varer. Efter anmeldelsen har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Meddelelsen skal gives pr. mail på lenew@heltunik.dk. I anmedelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Bemærk: Vi tager ikke kaffe, te og øvrige madvarer retur.

Varereturnering 
Varen skal returneres ubrugt og i samme stand som modtaget. Med andre ord; tager du varen i brug tager vi den ikke retur, medmindre den er beskadiget jfr. ovenfor. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.

Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

HELT UNIK dækker ikke returneringsomkostningerne og der modtages ikke pakker sendt på efterkrav.

Klagemuligheder
Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
www.forbrug.dk

Persondatapolitik – Læs mere her